فضائلی: راهی جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد-راهبرد معاصر
سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد واکنش محمدرضا عارف به شهادت اسماعیل هنیه قالیباف: ایران و جبهۀ مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت اطلاعیه جدید سپاه: پاسخ سخت و دردناک مقاومت در راه است آیت‌الله جنتی: جبهه مقاومت باصلابت‌تر به مسیرش ادامه خواهد داد دعوت شورای هماهنگی از عموم مردم برای حضور در تجمع امروز رهبر انقلاب: رژیم صهیونی زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع می‌شود واکنش مسعود پزشکیان به ترور اسماعیل هنیه

فضائلی: راهی جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد

عضو دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای گفت: تدبیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 02
کد خبر: ۲۵۲۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: امروز ما در صحنه راهبردی و مواجهه با رژیم صهیونیستی و حامیان و پشتیبانان او در سطح جهان یعنی نظام استکباری در حال آبدیده‌تر شدن و ورزیده‌تر شدن هستیم. این مسیری برای ارتقاء بیشتر نظام اسلامی و رشد و کمال امت اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

فضائلی با اشاره به تاثیر اسلام در عرصه جهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با حضور از زمان پیروزی خود تاثیرات شگرف و بسیار ماندگاری را در عرصه بین الملل به وجود آورد و توجه و گرایش به اسلام در سطح جهان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های مبارز فلسطینی عمدتاً گرایشات مارکسیستی و ناسیونالیستی داشتند. جنبش‌هایی مانند جنبش فتح با انگیزه‌ها و ایدئولوژی‌ اسلامی مبارزه نمی‌کردند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک تحول در مبارزات مردم فلسطین هستیم و شاهدیم که گروه‌هایی با ایدئولوژی و تفکر اسلامی در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی خلق می‌شوند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کرد: جنبش جهاد اسلامی جزو اولین این گروه‌هاست و حماس در ادامه این راه در فلسطین تاسیس و اعلام حضور می‌کند. از زمانی که اسلام به میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی وارد می‌شود و تفکر و اندیشه اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی قد برافراشته می‌کند، صحنه مبارزه تغییر کرده و انتفاضه‌های مختلف شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: شما مشاهده می‌کنید که رژیم صهیونیستی که تا پیش از این اندیشه از بحر تا نهر را دنبال می‌کرد و بی‌محابا در مقابل کشورهای اسلامی می‌ایستاد و جنگ‌های او به عنوان جنگ‌های 6 روزه قلمداد می‌شد، امروز به نقطه‌ای می‌رسد که مجبور است در مقابل یک گروه فلسطینی به نام حماس تن به مبارزه بدهد و نتواند فتوحات مورد نظر خود را به دست بیاورد.

فضائلی افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه، چند کشور اسلامی  را شکست داد ولی امروز در مقابل حماس و حزب الله لبنان اینگونه مجبور به تن دادن به یک نبرد طولانی و بدون دستاورد نظامی است. این یکی از مهمترین نتایج تفکر اسلامی و دینی در صحنه مبارزه است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: عصبانیت و مواجهه این‌گونه نظام استکباری با امت اسلام و اندیشه اسلامی و تلاش برای مبارزه با تفکر اسلامی و دولت اسلامی که نظام جمهوری اسلامی است، به این علت است که آن‌ها در دستیابی به اهداف و مقاصد خود در صحنه مبارزه و صحنه بین‌الملل با حضور اسلام و تفکر اسلامی با دشواری‌های زیادی روبرو شده است و نیل به آن‌ها به راحتی گذشته نیست.

وی افزود: برخی سوال می‌کنند چرا رژیم صهیونیستی اینگونه بی‌پروا و گستاخ عملیات می‌کند. اساساً تولد، خلق و شکل‌گیری رژیم صهیونیستی برای ساختارشکنی، قانون شکنی و عبور از خط قرمزها بوده است. یک نطفه نامشروع توسط نظام سلطه در این نقطه حساس و جغرافیایی تاسیس کردند تا همین کارها را انجام بدهد و به قواعد انسانی و بین‌المللی پایبند نباشد.

فضائلی اظهار کرد: حیات رژیم صهیونیستی در عبور از خط قرمزهاست و تداوم این رژیم در زیر پا گذاشتن حقوق انسان‌ها و حقوق بشر و سایر چهارچوب‌ها و نظاماتی است که کشورها ولو به ظاهر تلاش می‌کنند آن را رعایت کنند.

وی ادامه داد: لذا ما از رژیم صهیونیستی توقع تن دادن به چهارچوب‌ها، ساختارها و نظام بین‌الملل را نباید داشته باشیم چون این توقع به نوعی ساده لوحی است. تنها راه مواجهه با رژیم صهیونیستی قدرتمند شدن، قوی‌تر شدن و ایستادگی در برابر این جرثومه فساد، جنایت و باند قتل و جنایت است.

عضو دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه تصریح کرد: حرکتی که توسط مجاهدان فلسطینی آغاز شده و با افتخار و اعتماد به نفس در حال ادامه یافتن است آن چیزی است که رژیم صهیونیستی را از پای در خواهد آورد. البته مسیر یک مسیر هموار نیست و فرش قرمز برای مجاهدان راه خدا پهن نمی‌کنند که اگر اینگونه بود مجاهد راه خدا شدن آسان بود.

وی ادامه داد: امروز دشمن با پشتیبانی نظام استکباری و در راس آن آمریکا هر روز صحنه مبارزه را پیچیده‌تر از قبل می‌کند. در مقابل او، جبهه مقاومت و در راس آن دولت مقاومت یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای جز مواجهه با این پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها ندارد. هر کس از دو طرف در این مواجهه اگر ذره‌ای دچار تردید شود شکست را پذیرفته است و این یک قاعده و سنت بدون تغییر است.

فضائلی گفت: مبارزان حماس از جمله شهید بزرگوار اسماعیل هنیه کسانی بودند که مبارزه با رژیم صهیونیستی را با تمام وجود و بعد از سال‌های متمادی تجربه مذاکره توسط گروه‌های دیگر نظیر جنبش فتح به این راه رسیدند که هیچ راه و گزینه غیر از مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و به رسمیت نشناختن این رژیم وجود ندارد.

وی ادامه داد: آن‌ها در میدان به این نتیجه دست پیدا کرده‌اند و این تجربه یک تجربه ارزانی نیست که بخواهیم به راحتی از آن عدول کنیم و نادیده بگیریم. نادیده گرفتن تجارب گران قیمت و گران سنگ به دست آمده؛ ندامت، شرمساری و پشیمانی را در پی خواهد داشت.

عضو دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای گفت: شهید هنیه در اردوگاه متولد شد و خانواده او به مصر تبعید شده بودند. در دوران زندگی خود چندین بار به زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌افتد و در آنجا شکنجه می‌شود و مجدداً تبعید می‌شود. چندین بار در معرض ترور قرار می‌گیرد و تعداد بسیاری از خانواده او و نزدیکانش به شهادت می‌رسند.

وی افزود: چنین انسانی که در اردوگاه‌های فلسطینی به دنیا آمده، زندان‌های اسرائیل را تجربه کرده، شکنجه آن‌ها را تحمل کرده، توسط آن‌ها تبعید شده و خانواده‌اش به شهادت رسیده‌اند، پایان زندگی چنین انسانی غیر از شهادت به دست رژیم صهیونیستی می‌توانست برای او یک افسوس باشد چون سعادت چنین انسان‌هایی شهادت در راه خداست.

فضائلی با اشاره به وظیفه ما در شرایط کنونی آن اظهار کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب از نظام اسلامی دولت مقاومت بوده و اتکای جبهه مقاومت به دولت مقاومت است. دولت مقاومت یعنی مرکز ثقل جریان استقامت در برابر استکبار جهانی امروز باید قوی‌تر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: امروز برای قوی‌تر بودن مولفه‌هایی وجود دارد. البته این مؤلفه‌ها همواره وجود داشته‌اند اما امروز بیشتر از همیشه نمود دارند. انسجام داخلی، وحدت و همدلی جزو مهم‌ترین مولفه‌های قوی بودن در مقابل نظام سلطه است. آن‌ها به دنبال ایجاد گسست، تفرق و اختلاف در جامعه اسلامی هستند. ما با همدلی و انسجام و همبستگی خودمان بایستی آن‌ها را در این زمینه ناکام بگذاریم.

عضو دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای گفت: مسئله دیگری که قوت دولت و نظام اسلامی را افزایش می‌دهد، این است که دولت جدیدی که امروز برادر عزیزمان آقای دکتر پزشکیان مسئولیت اداره آن را به عهده گرفته‌اند و توسط مردم انتخاب شده‌اند. ایشان بر اساس همان توصیه‌هایی که رهبر انقلاب در دیدار و مراسم تنفیذ داشتند، این توصیه‌ها را جدی بگیرند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به اقتصاد و معیشت و زندگی مردم است.

وی افزود: امروز دولت ما جزو اولویت‌های خود و در صدر آن‌ها بایستی به اقتصاد و معیشت مردم اهتمام بورزد. اتفاقاتی از این قبیل نبایستی او را در طی این مسیر اصلی و جهت‌گیری اصلی از مسیر خارج کرده و ذهن او را منحرف کند.

فضائلی تاکید کرد: اگرچه این حادثه حادثه مهمی است و بایستی برای آن تدبیر کرد که برای آن تدبیر شده و ان‌شاءالله به اجرا خواهد گذاشته شد. این‌ها مراحلی است که ما از آن‌ها عبور خواهیم کرد، اما، وضعیت اقتصاد جامعه و معیشت مردم برای رسیدن به یک جامعه قوی جزو الزامات است.

وی افزود: لذا؛ دولت محترم بایستی در این زمینه اعضای کابینه را جزو افراد کاری و توانمند و معتقد به مبانی اسلامی و معتقد به این مبارزه انتخاب کند و هرچه زودتر فعالیت‌های دولت جدید آغاز شود و در صدر آن، اهتمام به مقوله اقتصاد است.

عضو دفتر حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشن کرد: سخن آخرم خطاب به رژیم صهیونیستی و باند قاتل و جنایت در رژیم صهیونیستی است. اگر آن‌ها تصور کردند که با ترور شخصیت‌های موثر جبهه مقاومت در لبنان، شخصیت‌هایی مانند فواد شکر و یا شخصیت بزرگواری مانند اسماعیل هنیه می‌توانند در عزم اراده ما در این مبارزه خلل و سستی ایجاد کنند، کور خوانده‌اند.

وی افزود: آن‌ها مطمئن باشند که این خون‌ها و شهادت‌ها، اراده ما را در این مسیر برای خون‌خواهی این شهیدان بیش از گذشته جزم خواهد کرد.

فضائلی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و باند قاتل و جنایتکار حاکم بر این رژیم تردید نکنند که خونخواهی اسماعیل هنیه انجام خواهد شد و تردید نکنند که دولت اسلامی در خونخواهی مهمان عزیز و شریف خود آنچنان مجازاتی را برای این رژیم و باند رقم خواهد زد که حتی در فکر آن‌ها نمی‌گنجد.

وی در پایان گفت: امت اسلامی و مردم شریف ما آماده چنین خونخواهی باشند و مطمئن باشند که این اتفاق خواهد افتاد./تسنیم

کلمات کلیدی: ترور شهید هنیه
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده